top of page

Data Driven-strategie 2024

Bijgewerkt op: 7 nov. 2023

De wereld om ons heen verandert razendsnel. Groothandels, kwekers en andere bloemenbedrijven krijgen steeds vaker te maken met toenemende inflatie en stijgende (bedrijfs)kosten. Zowel Montfleury als haar klanten hebben de wens om concurrende prijzen te hanteren. Door slim in te kopen en data inzichtelijk te maken, weet Montfleury haar in- en verkoopprijzen zo laag mogelijk te houden.


Met de ontwikkelingen op het gebied van dataverwerking en Artificial Intelligence, kunnen bedrijven realtime inzicht in marges en bedrijfsresultaten krijgen. Begin 2023 is Montfleury, in samenwerking met QDV Management Services, begonnen met het optimaliseren van haar interne processen. Inmiddels zijn alle processen/procedures in kaart gebracht en opnieuw ingericht om slimmer, sneller en efficiënter te kunnen werken. Door verspilling te reduceren en te investeringen in nieuwe IT-oplossingen, kan Montfleury haar verkoopprijzen zo laag mogelijk houden. Dit zorgt ervoor dat onze klanten gemakkelijker kunnen concurreren in de huidige competitieve en veeleisende markt.





Een nieuwe koers voor Montfleury

Montfleury staat al meer dan 20 jaar voor kwaliteit, flexibiliteit en innovatie. Ook de komende jaren zal Montfleury blijven investeringen in slimme IT-oplossingen die ervoor zorgen dat alle afdelingen datagedreven kunnen werken. In 2024 zet Montfleury een ambitieuze stap voorwaarts zetten, door een gloednieuw ERP-systeem te implementeren. Alle afdelingen (van inkoop tot logistiek) zullen gaan samenwerken in één krachtige IT-oplossing, waar realtime data inzichtelijk wordt gemaakt. Door inzicht te krijgen in KPI's, marges en bedrijfsresultaten, is de organisatie in staat om tijdig bij te sturen of in te spelen op kansen/bedreigingen.



Onze ambities in de Europese markt


Naast het transformeren van de interne processen en het vernieuwen van het IT-landschap, is de organisatie druk bezig met het onboarden van nieuwe klanten door héél Europa. Met een gloednieuwe selectie aan verkoopklare boeketten, zal Montfleury haar marktaandeel binnen de Europese markt aanzienlijk vergroten. Met de nieuwe toekomstbestendige strategie kan Montfleury haar marketing- en salesactiviteiten opschalen, om het bestaande netwerk aan klanten, partners, kwekers en vervoerders verder uit te breiden.




bottom of page